21 mar 2016

Wetland, bransoletka freeform peyote

Bransoletka wykonana w technice freeform peyote i haft koralikowy

Teraz mogę napisać skąd takie opóźnienie w robieniu Wielkanocnych kartek.., ano ta oto bransoletka nad którą pracowałam prawie trzy tygodnie. Oczywiście nie non stop, tylko wieczorami, a w zasadzie nocami. Prace wykonane techniką freeform peyote to były te prace, które spowodowały, że zaczęłam robić biżuterię. Ten zaplanowany, lub nie, bałagan bardzo przypadł mi do gustu. Jednak jest to technika tyle wciągająca co i irytującą. A liczba ruchów igłą, którą trzeba wykonać, gdyby ktoś to zliczył, byłaby z pewnością imponująca.


Bransoletka Wetland powstała na konkurs Kalendarz Royal Stone 2017.
Woda to moja pasja i zawód. Z różnorodnych siedlisk, które poznałam i widziałam, zawsze najbardziej fascynowały mnie mokradła. Środowiska kipiące życiem, a przy tym przepiękne i jakby nieco z innego świata, jakby tuż za zwisającym listkiem ukrywała się furtka do uniwersum wypełnionego przez baśniowe postaci.  Kolorystka i mnóstwo różnorodnych form stworzonych w tej pracy doskonale odzwierciedla niesamowitą bioróżnorodność, typową zwłaszcza dla mokradeł w strefie tropikalnej. Wspaniały szklany kaboszon autorstwa Apandany ze swoimi kolorami skojarzył mi się z grą światła w płytkiej wodzie. Tak powstała bransoletka, która ze względu na zastosowane zapięcie i możliwość owinięcia 2-krotnego wokół nadgarstka,  nawiązuje do bransoletek "wrap". Trochę w stylu boho, niepokorna z dobrze zaplanowanym bałaganem, nawet snujące się nitki jedwabiu sari są tu na miejscu. 

Kaboszon jest obszyty w technice haftu koralikowego, następnie misternie opleciony koralikami w technice freeform peyote, którą wzbogaciłam wrabiając podczas pracy z koralikami jedwabne pasma sari. Całość tworzy misterną sieć, przez którą przebijają się promienie słońca w postaci zielono-żółtych koralików wplecionych w turkusowy rzemyk, techniką "wrap".


Jeżeli podoba się Wam moja praca możecie na nią oddać głos tutaj. Prac jest dużo i są przepiękne, zobaczcie je koniecznie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za czas poświęcony moim wpisom. Miło mi będzie gdy zostawisz swój komentarz.