25 cze 2015

Pastelle-1 wisiorek - szydełkowo-koralikowa kulka

Wisiorek kulka szydełkowo-koralikowa z perełkami

Raczej nie nadążam za trendami biżuteryjnymi, ale też ich jakoś specjalnie nie śledzę. To co tworzę to zwykle efekt impulsu, jakiejś potrzeby chwili mojej lub kogoś. Czasem komuś coś się spodoba, a czasem to ja mam ochotę kogoś czymś obdarować. Często to jakaś osoba jest inspiracją, bo wiem że obraz biżuterii, który powstał mi w głowie, będzie do niej pasować. W ten właśnie sposób powstał zestaw biżuterii Pastelle. Celowo nie używam słowa komplet, gdyż tych kilka elementów można nosić w różnych kombinacjach lub jako samodzielne ozdoby. A co ciekawe wykorzystałam tu kilka różnych technik: jest szydełkowanie, makrama, tkanie koralikami i techniki kombinowane ;).

Inspiracją do powstania Pastelli była osoba i bez wątpienia nowe pastelowe perełki Swarovskiego. Jak zobaczyłam te cudeńka, to potrzeba ich posiadania i jak najszybszego wykorzystania w pracy była nieodparta, wręcz drażniąca. I tak, zupełnie przypadkowo jestem na bieżąco z "modą" ;).

Prezentację zestawu Pastelle zacznę od szydełkowej kulki, która jest wisiorkiem. Kulkę wyszydełkowałam ukośnikiem z koralików Toho 11/0 Ceylon Banana Cream. Bazą jest drewniany koralik o średnicy 2 cm. Błękitne perełki 6mm Swarovskiego również są "wszydełkowane".

Wisiorek kulka szydełkowo-koralikowa z perełkami

Dla ciekawych jak to jest zrobione... środkowy rząd liczy 30 oczek/półsłupków (30 koralików Toho), perełka Swarovskiego jest duża, dlatego by zmieściły się obok siebie trzeba szydełkować: jedna perełka, jeden półsłupek, jedna perełka, jeden półsłupek.... itd. Tak więc w tym rzędzie mamy 15 półsłupków z perełkami i 15 półsłupków bez koralików. A dla ładnego wykończenia, między perełki są wszyte koraliki Toho 11/0 w kolorze turkusowym. Najlepiej wszyć je, zanim dzierganie kulki zostanie zakończone, łatwiej ukryć nitkę.

Jeżeli chcecie spróbować swoich sił w robieniu kulek koralikowo-szydełkowych polecam tutorial Joanny z bloga Biżuteria Blond. Moim zdaniem najlepszy tutorial w sieci w języku polskim.



Kulkowy naszyjnik zgłaszam na wyzwanie gościnnej projektantki Szuflady pt. "Lekkie jak motyle"
 Chociaż motyla tu nie ma, ale jego lekkość jest wyraźnie wyczuwalna.





4 komentarze:

Dziękuję za czas poświęcony moim wpisom. Miło mi będzie gdy zostawisz swój komentarz.