19 sty 2015

Czerwona bransoletka - UpCykling

Bransoletka z filcu i koralików

Tę bransoletkę zaczęłam ok. 3 miesięcy temu. W zasadzie najpierw było postanowienie - nauczę robić się koralikowe kulki. Do prób przeznaczyłam czerwone Toho, które leżało i nie miało przeznaczenia, a właściwie całkowicie nie rokowało, że go wykorzystam. Od tego czasu jednak pokochałam czerwoną biżuterię, a kończąc pierwszą udaną kulkę, przed nią była spora liczba nie udanych, wiedziałam, że będzie ona częścią bransoletki - koralikowe kulki plus kulki filcowe.
Jednak nie miałam czasu na realizację tego pomysłu. Kulki sobie leżały, od czasu do czasu oglądane z namaszczeniem. Aż tu widzę wyzwanie na Kreatywnym Kufrze - biżuteria z papieru lub z papierowym akcentem. I to było brakujące ogniwo, aby skończyć moją czerwoną bransoletkę. Tak powstały papierowe koraliki w kolorze pomarańczowo-czerwonym. Do ich wykonania użyłam bibułki, która zalegała szufladę z przydasiami do scrapbookingu. I co tu dużo mówić, też nie należała do grupy rzeczy mających szanse na wykorzystanie - jej kolor były po prostu brzydki (te ładne już dawno zużyłam). 

Czerwona bransoletka z kulek


Junior dostał do ręki dwa arkusze bibułki, powiedzmy że w kolorze czerwonym i bliżej nie określonym pomarańczowym/czerwonym/różowym, czy jakimś takim. Jego zadanie polegało na rozdrobnieniu materiału :), które zrealizował doskonale. Po odpowiedniej obróbce z tej masy powstały koraliki. 

To jednak nie koniec wykorzystywania rzeczy niepotrzebnych. Koraliki trzeba było na coś nanizać. Miałam resztki złotego rzemyka, jakimś cudem jego długość była dokładnie taka, by bransoletka pasowała na mój nadgarstek. 

Filc to resztki moich prób z filcowaniem. Technika nie przypadła mi do gustu, a filc został i leżał. Gdy papierowe koraliki schły na szaszłykowych patyczkach, resztki filcu zamieniły się w zgrabne kuleczki, a moje palce zyskały kilka ładnych dziurek od igły, gdyż filcowałam je na sucho. Mokrego filcowania wręcz nie cierpię.

Tak oto powstała bransoletka z resztek, mało przydasiowych przydasi, nie licząc guzika i dwóch metalowych koralików.

Czerwona bransoletka z koralikowymi kulkami


Pracę zgłaszam na wyzwanie Kreatywnego Kufra "Papier"


3 komentarze:

Dziękuję za czas poświęcony moim wpisom. Miło mi będzie gdy zostawisz swój komentarz.